Cambridge

Sådär ja, då har jag varit på mitt första möte med en Cambridgekonsulent. Mötet gick bra, det var jag och en man 40+, som hade nybörjartid. Han såg riktigt skeptisk ut men verkade sugen på att köra allafall. Konsulenten gick igenom vad som händer i kroppen när man kör Cambridge och lite tips på vad man ska tänka på. Hon var ju inte pepp direkt så jag blev lite besviken må jag säga, men huvudsaken är ju att jag är pepp för det är ju jag som ska "Cama" (egen påhittad förkortning, uttalas Ke:jma)

Vi fick plocka på oss påsar, 21 st som ska räcka i en vecka. Man ska alltså dricka 3 påsar per dag och det ger max 540 kcal. Normalt intag för en female är 1800 kcal per dag...
Jag plockade på mig följande sorter: Kycklingsoppa 5 st, Svampsoppa 2 st, Jordgubbshake 1 st (är riktigt skeptiskt till jordgubbsgrejer i pulverform), Kakao 4 st, Kakaomint 4 st, Vanilj 1 st, Banan 2 st, och två till som jag inte kommer ihåg:p Jag dissade Cappuchinoshake och Grönsakssoppa för det är inte "my cup of soups". Om man skulle tycka att nån sort är vidrig så får man komma in och byta restrerande påsar och det känns ju bra!

Iallafall så bestämde jag och 40+ att vi ska ses igen där på måndag för att kolla av med varandra hur första veckan har gått. Kul att peppa med någon annan som också är ny även om vi inte har riktigt samma förutsättningar. Män går ner fortare än kvinnor...
Egen minnesanteckning: Det här är ingen tävling, bara pepp!

En vecka i taget ska man ta sa hon och det ska jag göra. Jag kör första veckan på "Helkur", bara soppor och 3 liter vatten (hur i hela vetet jag nu ska få i mig det) och om jag kör ett pass på gymmet ska jag lägga till lite proteiner. Hon avrådde från träning första veckan och vi får se om jag tar henne på orden. Jag kanske satsar på nån promenad istället.

Idag körde jag Allévo hela dagen eftersom jag inte skulle till konsulenten förrän kl 19 så när jag kom därifrån slet jag upp en förpackning direkt, och middagen som serverades blev en Mintchokladshake. Och om jag säger så här: Jävlar i mig va god den var! Det trodde jag verkligen inte, men den var grym! Konsistensen var precis som en milkshake, len och en massa god smak! Det smakade liksom "riktigt" och inte syntetiskt blaj. I am very impressed! Jag är inne på min andra liter vatten nu och ska snart gå och göra ettan för typ sjunde gången idag. Jag är iiingen vattendrickare ja é! Fast det skulle gå över sa hon, det var bara i början som kroppen var ovan. Hoppas det... Nu vill jag ha måndag direkt så jag får se hur det har gått!
O just det, hon vägde, mätte OCH fotograferade oss också! Jisses jag kände mig som en apa i bur, eller en kändis utan röda mattan. Riktigt obehagligt!

Pepp pepp!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0