Cambridge Dag 4

Så, jag är nu inne på dag 4 i kejmandet och det går himla bra!
Imorse var jag riktigt hungrig när jag satt mig på tåget. Jag hade vattenflaskan fylld och en 50/50-blandning av vanilj och kakaoshake i mixflaskan och eftersom jag känner mig skeptisk till tågvatten så blandade jag mitt morgonmål på plats. Hungern avtog direkt. Mitt enda bekymmer är den här metallsmaken som finns i truten... Det uppstår visst när ketonerna försvinner ur kroppen. Mycket crap ska rensas ut och det är visst en vanlig biverkning. Bara att gilla läget med andra ord...
Till lunch gick övriga mötesdeltagare ut och käkade men jag stannade kvar på kontoret och tog dagen andra shake, den ybergoda mintchokladshaken! Den är så fantastiskt god att det knappt går att beskriva! När mötet var avslutat ringde jag upp bästa Flisan som faktiskt var ledig och hade tid för en fika. Det blev Coffehouse med en kopp rött te och jag fick lära mig något nytt i Sthlms fikavärld: scones med färskost och någon röd sylt! Jag fick ju bara titta på, något skeptisk till kombinationen, men jag ska prova det sen någon gång. Lite snabbshopping blev det också innan det var dags att krama hejdå och hoppa på tåget hem.
Ombord på tåget mötte jag en vinkande före detta kollega och det visade sig att vi hade platserna bredvid varandra och som tur var, var tåget segare än sirap så vi fick en halvtimme extra att pladdra ikapp på! Allt från bröllopsplaner till dödshjälp avhandlades, och förstås dieter, då hon ska hoppa på Xtravaganza nästa vecka! Så nu ska vi ha peppdejt, det känns riktigt bra!
När jag kommit hem kokade jag upp vatten och mixade ihop en ny smak, svampsoppa. Den smaksattes med cayenne och granulerad lök. Helt okej soppa. Inte som kycklingen men godkänd.
Mitt i maten ringde Cambridgekonsulenten för att följa upp hur det går för mig. Om jag tyckt om "maten", hur kroppen och knoppen känns, vätskeintag och så vidare. Jag har en liter vatten kvar att bälja i mig ikväll, det är fortfarande en utmaning att lyckas få i mig allt men det går med lite jävlar anamma!

Får förbereda mig på nattoa denna natt också känns det som...


*****************************



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0