Heta räkor med chutney

Jag fick ett fantastiskt gott receptförslag av fina Nina som jag gav mig i kast med. Hade dock inte riktigt allt hemma så jag bytte ut och trixade lite och resultatet blev görgött!



Sugen? Do it like this:

Ta olja från de marinerade vitlökarna och fräs skivad purjo och strimlad paprika i oljan i stekpannan.
Droppa över soja, en stor klick mango chutney och en rejäl klick sambal oelek.
Häll på lite hummerfond och lägg i räkorna.
Rör och blanda alltihopa snabbt, annars tappar räkorna konsistensen.
Blanda i lite Smetana eller grädde/fraiche.
Ät med pasta al dente.



Nästa gång ska jag droppa lite lime över, det kommer bli extralicious!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0