Sundsvallshelgen

Nu ska jag redogöra för den grymt roliga helgen i Sundsvall med mr D.
Vi startade resan på fredagkväll, så jag missade bandymatchen mot Västerås men men... Man måste ju "offra" sig ibland:p 
På vägen stannade vi till vid en mack, tror det var Statoil, för att inhandla lite groggvirke med mera. Där förgyllde denna syn vår resa:


Smygknäppte så kvalitén är inte den bästa, men han har iallafall en
gammal SJ-overall och kommer inglidandes till byamacken på en skoter en fredagkväll.
Hur skönt som helst, haha!

Väl framme hos D:s syster Carro och sambo Stefan så blev vi bjudna på cider och plockmat och det dröjde inte många minuter förrän det började blandas grogg. Sedan vankades det bastu i kombination med grogg och ja, man kan säga att vi blev rätt bladiga! Grannarna i huset mittemot kom över och vi hade riktigt trevligt.
Carro och Stefan skulle upp tidigt dagen efter för att repa inför kvällens finalrevy i www.Norrlandsrevyn.se


D och Carro dansde styrdans medans jag och Stefan längtade efter 80-tals rock...

Morgonen efter inleddes med bakishuvudvärk och frukost, sedan bar vi iväg för att kolla på D´s lillebror Viking som hade hockeyskola, och sedan, ta-da-dam-ta-da-dam-dam-daaaam: Shopping på Birsta!
Och jag säger bara jävlar va underbart det var=) Där mötte vi också upp Tommy som bilat från Umeå.


Vi rullar in mot shoppingmeckat...


Sisters, MQ, Gina, Rut m.fl, Rocks, HM, Kicks och Hälsokraft fick göra affär med mig!

När vi kommit tillbaka "hem" gick grabbarna och slog igen ögonen ett tag medans jag slängde mig i en välbehövlig dusch, inför kvällens finalföreställning av revyn där jag och hela D´s kompisgäng skulle inta våra platser i salongen. Vi hade en hel rad själva! 


T&D

Revyn var grymt bra och jag skrattade hur mycket som helst, och som vanligt tänkte jag
"varför gör man inte sånt här oftare?"
Efter revyn var det fest hemma hos D´s kompisar och det var hur kul som helst.
Och ja, fest är ju fest och alla vet ju vad det innebär=) "Aveny" heter partyplejset vi var på.
Efterfest med bastu och gitarr och salsadans stod på repertoaren.... myyycket trevligt!

Dagen efter var inte lika rolig... vaknade med huvudvärk till att Jennifer Lopez härjade ur någon högtalare, så jag masade mig upp ur tältsängen och på väg ner till källaren såg jag efterfestmänniskor i partykläderna sovandes i alla soffor i huset. Det finns 4 soffor i huset...
Jag gick och la mig igen och slockande direkt i några timmar till. När jag vaknat "på riktigt" bestämde D och T att vi skulle ut och promenera. Karro och jag var inte helnöjda men shavade på efter dem med torra strupar och tunga ben... Men skönt var det, och så underbart vackert väder!



Slutsats:
En superkul helg med mycket "läsk", lite och onyttig mat och grymt sällskap! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0