Båtswomen

Semester!

Behöver man säga nå mer? Jag och Kapten Nina har varit ute med båten i flera soliga dagar nu. Destinationen har varit Pär & Karros brygga på Enskär. De har varit i Falkenberg så vi har väl passat bryggan kan man säga=) Hur mysigt som helst och jag har blivit så havshärdad nu så igår kväll gungade inte ens soffan=) Jag älskar att åka båt men har tydligen känsliga balansnerver...
Vi har haft picnic med, oftast bulgursallad med grillad kyckling, mmm! En dag grillade vi lax i folie och det var riktigt smackigt!

Skärgårdsvy
Solen är på väg ner och havet är stilla...


En dag när vi åkte hem så kom plötsligt det här monsterfartyget och gensköt oss.
Vi körde max 25 meter framför det och jag fick dödsångest...
Det är något med stora fartyg och öppet vatten som gör att jag får panikkänslor.
Men Kapten Nina fixade biffen lätt! Hon hade en reservplan i form av ett stenrös som vi kunde ramma upp på=)
Toka! Som tur var behövdes inte det...


Kapten Nina



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0