Matlogg Lördag

Idag hade jag tänkt gå och träna men det var så fint väder ute så jag tog en långpromenad med lånat barn i barnvagn istället. Det blev en rask och svettig promenad på ca 2 x 30 min.

Frukost: 3 wasa sport, skinka, paprika och proviva
Mellanmål: Liten banan
Lunch: Ris och lövbiffsgryta "a la pappia"
Motion: Barnvagnspromenad 1
Mellanmål: Te, farmorbröd och ost
Motion: Barnvagnspromenad 2
Middag: Bakad potatis, varmrökt pepparlax och caviarsås
Schlagergott: 2 hg skumlakrits och ett äpple

Hur kommer det sig att farmors te smakar så underbart gott? Och hur kan brödet hon bakar smaka så, så farmor liksom? Och smöret och osten också...

Svaret är nostalgi.
Nostalgi och barndomsminnen.

Underbara barndomsminnen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0