Domnar i händerna

Nu har jag kommit hem från ett konditionspass på ACTIVE. Det blev 40 min powerwalk och 15 min intervall på Crosstrainern. Det är så skönt att ta ut sig ordentligt!

Efter passet frågade jag Per, som är kiropraktor, varför jag alltid domnar i händerna vid konditionsträning. Det händer alltid efter ca 10 minuter högt tempo. 
Och så här ligger det till: När jag går så spänner jag överkroppen och därmed också armarna. Detta kommer från att jag använder höfterna på ett inkorrekt sätt, på grund av att jag går fel med mitt högra ben. När jag går vanligt så har jag raka fötter men när jag powerwalkar så vinklar jag höger fot liiite utåt. Detta är också orsaken till att jag har så ont i höger knä och att det känns som att det ska vika sig ibland.
Helt otroligt!!! 
Så nu ska jag börja tänka på att inte vinkla ut höger fot när jag går för då kommer värken och domningarna att försvinna!
Jo just det, idag på Crosstrainern så noterade jag att jag inte domnade i händerna när jag körde på den, och det frågade Per också om jag gjorde. Men på Crosstrainern så håller jag fötterna på ett riktigt sätt och därmed uteblir domningarna.

Jag är så imponerad av Pers yrkeskunskaper. Han löste mitt problem som jag bråkat med
i 5-6 år på 3 minuter genom några övningar och lite frågor.
Från och med nu ska jag gå på årlig kroppsbesiktning!
Följ länken för att läsa mer!
http://www.active-sportsclub.se/kiropraktor.html



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0