Alternativt fredagsmys

Fredagsmys är ju vad man gör det till. Här är mitt nya fredagsmys i mitt nya bättre liv!

Jag har varit på ett jättebra pass nu på ACTIVE; funktionell pump.
Jobbigt jobbigt jobbigt som Colde brukar säga, men ack så effektivt!
Jag startade innan passet med uppvärmning på Crosstrainern i 10 minuter så mitt knä skulle bli redo. Knät vill ju gärna vika sig eller låsa sig när jag belastar det och det skulle ju vara lite jobbigt att hamna under skivstången kände jag...
Funktionell pumpklassen gick igenom armar, axlar, rygg, mage och ben. Vi använde skivstång tillsammans med pilatesboll och det var så himla effektivt! Efter passet blev det 20 minuter i rask takt på löpbandet, jag vill ju gärna få med konditionsträning också.
Så nu är det pump som gäller på fredagar, och nästa gång ska jag ta mig en bastu efteråt också. Extramys liksom!

Jag ska börja skriva ner tränings- och näringsintaget här i bloggen också. Jag vill gärna se det framför mig så jag vet vad jag kan ändra på.

Frukost: 3 wasa sportknäcke, mjukost, rökt skinka, sallad, paprika, grönt te och proviva.
Mellanmål: Apelsin                                                                                                     
Lunch: Fiskgratäng med dill och citron                                                                       
Mellanmål före träning: Proteindrink
Träning: Funktionell pump + kondition                                                                           
Mellanmål efter träning: Banan                                                                                   
Middag: Viktväktarpizza med extra skinka och sallad                                                    
Kvällsmål: 2 wasa sport, skinka, äpple, grönt te   

                                                                           
                                                  




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0