Annandagen med bandy

Så har julens höjdpunkt gått av stapeln: Annandagsbandy på Hällåsen!
Broberg spöade skiten ur Sandviken i en hemsk snöstormsmatch som
spelades 3X30 minuter istället för 2X45 min (för er som inte vet det)

6-4 blev resultatet.
 Fantastic!
www.brobergsoderhamn.se

Strax före matchslut så drog jag och pappa ner till Folkets Hus där Why skulle ha reunion. Det var trettio år sen de spelade sist och kvällen till ära hade de en spelning i deras hemmaort Söderhamn. Drygt 470 matgäster anlände efter klockan 19 och jag och ett helt gäng Brobergsälskare hjälpte till att servera gästerna, plocka flaskor och glas och allt möjligt som man kunde hjälpa till med.

Why består av Henrik "Hempo" Hildén, och det var han som bildade popbandet som 13-åring(!) tillsammans med Sven-Åke Eriksson, Christer Jansson, Kay Söderström och Tommy Söderström. Why blev 1967 en av de tio finalisterna bland 376 deltagare i den uppmärksammade popbandstävlingen "Zingotoppen" (wikipedia)

Det var grymt ös och folk dansade och hade hur kul som helst, det var verkligen toppenstämning! Tyvärr så kunde jag inte knäppa några kort men det dyker säkert upp några på Brobergs hemsida om ett tag.
Jag hoppas verkligen att det här kommer att vara ett stående evenemang på annandagen för det var oerhört uppskattat och Hempo uttryckte också detsamma!
Klockan 02 var jag hemma efter en sen bakis middag; French Hot Dog, på Statoil med bror.

Idag är det slappa och tvätta som gäller.
Och suga på 6-4. Känns riiiktigt bra!



Kommentarer
Saadet

Najs blogg du har :) Ska vi följa varandra på bloglovin? Förresten kolla min blogg för att veta hur du kan skicka GRATIS SMS varje dag :) Kraaaaam :)

2009-12-28 @ 17:50:53
URL: http://saadet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0