Melodifestival el grande finale!

Foto: Svt

De som tävlar om att representera Sverige i Eurovision Song Contest 2010 i Oslo är:

Startordning

1. You're Out Of My Life
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Darin
Jag tycker: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
På allt! Rysningar!


2. Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)
Artist: Pernilla Wahlgren
Jag tycker: Det spelar ingen roll att jag gillar Pernilla massor, eller att jag mimade till henne i syrrornas kläder när jag var liten. NEJ!


3. We Can Work It Out
Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda
Artist: Andreas Johnson
Jag  tycker:
Underbar röst och smacky men... NEJ!


4. Kom
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
Artist: Timoteij
Jag tycker:
 Man vinner inte genom att härma fjolårets vinnare! NEEEJ!


5. Hollow
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe
Artist: Peter Jöback
Jag tycker: NEJ!
Att Kempe borde sluta skriva låtar till melodifesivalen. Han har skrivit Norges vinnande bidrag också *superkoll*
Peter, du är super men håll dig till musikaler, dem är du grym på! 


6. Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola
Jag tycker:
Jag gillar Ola egentligen. Trall och kul, bra röst. Jag kommer lätt att härja runt på dansgolvet till den här låten! Men melodifestival? NEJ, sorry.


7. I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson
Jag tycker: NEEEEEEEEEEEJNEEEEEEEEJ!!! 


8. Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir
Jag tycker: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Happy!!!


9. This Is My Life
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)
Artist: Anna Bergendahl
Jag tycker: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! *
Berörd* Vilken röst! Äkta!


10. Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik)
Artist: Eric Saade
Jag tycker:
Alltså, jag är kluven. Han kan ju vinna alltihopa. Men nej, jag gillar den inte. Men showen är grymt bra.


**********************Jag har nu röstat på Darin, Salem och Anna****************** 
                                            Jag skulle verkligen vilja skicka alla tre.
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0