Ctrl+Alt+Delete

Jag startade en blogg för över ett år sen, innan jag skulle flytta till min lya. Jag hade ett behov av att skriva av mig och detta inlägg har legat ensamt på den bloggen sedan dess.

 Som en hemlig bekännelse för mig själv.

Så här kommer det, inlägg anno 14/2 2009... 




Ctrl+Alt+Delete

Det känns pirrigt som fan och jag längtar verkligen.

Det är stort. Alltså händelsen. Att köpa en lägenhet.
Jag har aldrig köpt något "viktigt" förut. 

Men det känns rätt, så rätt.

Det här blir min nystart. Jag lämnar min gamla lägenhet, den som en gång var vår, och börjar om på nytt.
Det känns pirrigt i kroppen och jag vet inte vad som kittlar mig mest. Tanken på att du ska försvinna ur mitt liv för alltid eller att jag ska börja leva mitt, utan dig och alla minnen. För de kommer jag ju få dras med resten av livet. På gott och ont.

Jag vet att det är positivt det som sker i mitt liv just nu.


Och jag är inte rädd att släppa taget om det jag hade, det har gått ett tag nu och jag har börjat sortera mina tankar i små små fack och hemliga lådor. Men rätt vad det är, när som helst och helt oförutsett, kan nån råka öppna en av mina lådor, min Pandoras Box, och ja, det gör fortfarande ont. Det sliter och det river. Men jag tänker lämna dig här, jag tänker gå vidare. Precis som du gjorde, med den skillnaden att du inte lämnade mig.


The show is over close the storybook. There´ll be no encore.



2009-02-14 @ 23:38:57


Kommentarer
Bögen från Dalarna

Det finns så mycket personlighet i en lägenhet. Känns det ändå inte lite sådär nostalgiskt som att man lämnar något som är sig själv?

2010-03-12 @ 13:03:21
URL: http://gaymasen.se
maria

Jovisst. Desutom är det lite ångestladdat när någon annan flyttar in efteråt. Det är ju "mitt" hem, på något vis ändå. Det är som du säger, en del av sig kommer alltid att finnas kvar där.



Tack för den fina tanken!

2010-03-12 @ 16:14:52
URL: http://norralagatan.blogg.se/
Anonym

Bra där!! Bara släpp och gå vidare! Det är på tiden=)

2010-03-13 @ 13:00:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0