Lågtryck=Huvudvärk

Imorse vaknade jag med jordens huvudvärk. Lågtryck de luxe bildar ett band runt mitt huvud som stramar och trycker så jag nästan kräks.

Fan vad jag hatar det här vädret!
Missförstå mig inte, snön är underbar men spänningarna fick gärna vara...

Väderhuvudvärk:
Orsak: Blodtrycket faller vid lågtryck,.
Åtgärd: Drick vatten - det ökar blodtrycket något, du kan också äta lite saltare än vanligt
vilket har samma effekt.


Idag hade jag och farmor bokat in oss på fotvård, så klockan 10.45 var vi på plats. Först farmors fötter och sedan mina. Jag är så kittlig så det tar lite extra tid och tålamod att behandla mina fötter...
Fotbad, slipning, "klippning" och allt vad fötterna får vara med om är värt all kittling i hela världen när man känner resultatet efteråt.
Det känns som barnfötter; mjuka och lena. 

Nu ska jag ta en till Panodil och en Ipren och lägga mig och vila innan träningen.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0