Tiger(äter)räkor & EPAtraktor

Det blev så himla sent igår så jag slocknade innan jag hann uppdatera bloggen... Men here it is:

Lördag
Ingen träning idag, om det inte räknas att lyfta backar med varor på jobbet då;)
Jag har haft jordens träningsvärk idag och det blir bara värre och värre. Nu gillar ju jag träningsvärk för den är ju liksom beviset på att man kört hårt!

Om man inte ger allt kan man ju lika gärna ge upp, eller?

Idag var jag nära att ta en chokladbit.
Jag tog den i handen men så la jag tillbaka den igen.
Jag kände på pappret den låg i och det räckte tydligen.
Det krävdes ingen större ansträngning och det är riktigt skönt.
Just nu håller jag på och avvänjer mig från godis och mitt bästa tips till mig själv och alla andra som gör det, är att tänka "det är inte sista gången jag ser en godisbit. Jag kommer att äta choklad igen, men inte just nu." Det funkar på mig iallafall.

Dagens matlista:
Frukost: 3 wasa sport med skinka och kräftstjärtar i aioli (lite helglyx)
Mellanmål: Äpple
Lunch: Bakad potatis, rostbiff, tomat- rödlök- och fetaostsallad
Mellanmål: Morötter
Middag: Räkor och crostini. Och en apelsin=)

Åkte ut till min underbara kusin Tony i Norrbyn och tog med mig middagen. Hade dock helt glömt hans håriga vän Tiger som kände räkdoften och kom farande över golvet som ett spjut. Och vem kan neka den lilla hårbollen lite räkor? 

Tiger smaskade i sig räkor med skal och allt... Jag hann ju inte vara med hela tiden när han dök upp.


Mmmm, smaskens!

På vägen hem hamnade jag bakom en sån här:

Det var inte igår man såg en EPA direkt... Thank God!


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0