Currykycklinggryta

Jag har lovat mig själv att ta tag i mina matvanor. Jag jobbar rätt oregelbundet och det blir ofta "något snabbt" sent på kvällen. Inte panpizza eller flottig snabbmat men oftast något kallskuret. Blodsockernivån åker upp och ner som en jojo och det är den som jag ska försöka stabilisera med mera mellanmål och bättre lagad mat.

 Jag älskar att laga mat så det är inget problem men det är ju så tråkigt när man är själv. Sist jag gjorde "storkok", lasagne, gick jag ner till pappa på jobbet med en matlåda=) Det ska han nog få imorgon också! Det känns bättre att inte bara laga åt bara mig själv.
Maten smakar liksom bättre.

Ikväll har jag gjort en currykycklinggryta med champinjoner, paprika och broccoli. Till det serveras det couscous. Hoppas det faller pappan på läppen.


Yummie!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0