Havregrynschokladgröt

                                                            Oooja, det står rätt!

Jag hittade ett recept på en hälsoblogg ikväll när jag googlade på "choklad" och "banan". Först dök det upp en massa smaskiga recept på chokladkakor med banan och kladdkakor med banan och muffins med ja, choklad och banan och jag kan fortsätta i all evighet, men så, helt plötsligt kom det upp ett recept som jag inte riktigt förväntade mig: Havregrynsgröt med choklad och banan.

                                                                               Va???
                                                                             Hello!!! 

Jag älskar ju havregrynsgröt och har just nu cravings efter choklad. Tjejvecka på ingående...
Så jag gjorde´t;
Kokade havregrynsgröten,
bröt i en ruta 70%-ig choklad
släppte ner en nypa vaniljsocker och
mosade i en halv banan.
Jag kröp upp i soffan, drog filten över mig och njöööt! 

                                                                      Alltså det är ju klockrent! 
                                                                         Mätt och "chokladad"!

                                 

Så idag har jag käkat:
Frukost1 på väg till work: Banan
Frukost2 på jobbet: 2 wasa sport, smör(!), skinka
Lunch: Blandad sallad, gurka, tomat, röd lök, räkor, lite dressing på fraiche
Mellanmål: Apelsin
Middag: Rostbiff, coleslow och körsbärstomater. Apelsin
Kvällsmål: Havregrynsgröt smaksatt med choklad och banan.

Jag är ju inget fan av smör, men ingen annan än jag tar upp mjukost till lunchrummet så idag fanns det ingen... OBS! Detta är inte en pik!


Kommentarer
Lollo

ja vi tycker ju alla olika =)

2010-01-25 @ 22:57:23
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Nina

men hello, jag ska provat´ja =)

2010-01-26 @ 14:18:49
Lollo

ja du får kika efter den på kappahl, fast på sovavdelningen är en pyjamas eller nåt egentligen hahah=)

2010-01-26 @ 21:58:13
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Maria

Nina - Gööööört!

2010-01-26 @ 22:18:33
URL: http://norralagatan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0