Mat- och träningslogg Fredag

Idag har jag lagat egen currysås, från scratch! Nöjd? Näääe;)
 
Jag stekte först gul curry i olja (currysmaken blir mycket tydligare då), sedan strödde jag över lite mjöl, sen mjölk och egen kycklingbuljong (från kycklingen och grönsakerna som jag öste med vatten och olja i ugnen) Lite salt och paprikakrydda sen var det klart!
Så himla enkelt och inga onödiga tillsatser som det finns i allt annat som man äter.



Idag:
Frukost: 3 wasa sport, källarrökt skinka, sallad, tomat, kokt ägg och te
Träning: 30 min walk, styrke och boll för armar, mage och rygg
Mellanmål: Banan
Lunch: Kyckling, grönsaker, currysås och ris
Mellanmål: 2 äpplen, 1 banan
Middag: 3 wasa sport med keso och rostbiff
Kvällsmål: Lätt kvarg med russin, gojibär och torkad banan


Kvällsmålet:



Det var tungt att träna idag för jag kände mig inte så kry när jag vaknat. Sömnen var fylld med konstiga drömmar och när jag vaknat så strejkade kroppen och ville somna om. Näsan var -och är fortfarande- snorig och jag har lock för ett öra... Men jag hade ställt in mig på träning så... Bättre lite än inget alls! Nu missade jag bara sista cardiokvarten men jag var verkligen helt slut i kroppen och jag skulle ju plumsa hem också... Mitt i lunchlagningen så höll jag på att svimma, skitvidrigt, jag fick lägga mig ner och ta det lugnt några timmar så jag skulle kunna åka upp på bandyn senare på kvällen.

Jag har slarvat med vattnet idag också... Imorgon ska jag börja med att hinka i mig en liter direkt när jag vaknat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0