Julklappsbakning

Jajjemen, det står rätt; julklappsbakning.
En gång om året får jag för mig att baka. Anledningen till att det bara blir en gång är för att jag tycker det är så jobbigt när det blir rörigt av allt mjöl och socker och äggkladd och ja, du vet.
Resultatet brukar bli uppskattat så jag får ju offra mig denna enda gång:p

Idag efter jobbet knådade jag ihop följande;

Saffransskorpor med mandel och  
saffransskorpor med choklad, recept från Leila bakar.





Och Rocky Road...
Blandade nötter, dumle, marshmallows, choklad och apelsin för julsmakens skull.





Och slutligen Biscotti med choklad, recept a la Leila...





Lite cellofanpapper och en snygg etikett sen är "kakklappen" klar!



Ett år kvar till nästa bakdag=)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norralagatan 11

Om allt och ingenting! Inte varje dag, bara när jag har lust.

RSS 2.0